O, yalnızca müzik dünyasında değil, pop kültüründe de büyük bir etkiye sahip. 88.4 milyon Instagram, 10.8 milyon TikTok takipçisiyle her markanın başını döndürebilecek bir sosyal medya gücü var. Bu da moda markaları için bu, geniş ve etkili bir pazarlama fırsatı demek.
Kariyerine başlamadan önce bir dönem modellik yapan Lipa, bu nedenle moda dünyasını yakından tanıyor ve sahici bir ilgi duyuyor. Günümüz modası, kadınların güçlü, bağımsız ve kendine güvenen duruşunu destekleyen isimleri ön plana çıkarıyor. İşte size mükemmel bir birliktelik! Lipa, bu imajı en iyi temsil eden sanatçılardan biri olarak öne çıkıyor, temsil ettiği özgürlükçü ve güçlü kadın figürü, özellikle sokak stilini yansıtan markalarla ideal bir eşleşme sağlıyor.
Hatırlayalım: Lipa, 2019’da Pepe Jeans’in reklam yüzü olarak markanın klasik denim mirasına modern bir yorum kattı. Daha sonra kendi koleksiyonlarını tasarlayarak işbirliğini bir adım öteye taşıdı. 2020’de Puma ile uzun vadeli bir ortaklık kuran şarkıcı, "Flutur" adlı koleksiyonuyla sokak modasına yön verdi. 90’lardan ilham alan bu koleksiyon, kelebek sembolüyle Lipa’nın müzikal ve kişisel dönüşümünü temsil etti.
Yüksek moda da ona karşı boş değil, zira hem sahne kıyafetlerinde ve müziğinde yaptığı seçimler de markalar için bulunmaz nimet. Sound’unda 90’lar ve 2000’lerin nostaljisini modern pop ile harmanlaması, hem genç nesillere hem de nostaljiye düşkün daha olgun kitlelere hitap etmesini sağlıyor. Markalar için bu, ürünlerini daha geniş bir kitleye tanıtma fırsatı anlamına geliyor. Özellikle artık belli bir kitleye hitap eden, ‘çok pahalı’ imajı üzerine oturmuş, markasını ‘gençleştirmek’ isteyen moda devleri için…. BKZ: 2019’ba başlayan Yves Saint Laurent Libre kampanyası… Kampanya, hem ABD’de hem de Avrupa’da satışları artırırken, markanın genç tüketiciler arasındaki popülerliğini de güçlendirdi. Benzer şekilde, Versace’nin 2023 yaz koleksiyonunda retro ve modern unsurları bir araya getiren tasarımlarıyla markanın kimliğiyle mükemmel bir uyum yakaladı. Anımsarsak, "La Vacanza" adlı yaz koleksiyonunun ortak tasarımcısı oldu. Koleksiyon, Cannes Film Festivali’nde büyük bir lansmanla tanıtıldı ve 90’ların göz alıcı Versace estetiğini modern dokunuşlarla yeniden canlandırdı. Lipa, markanın kreatif direktörü Donatella Versace ile yaptığı bu ortak çalışmayı, "hayallerimin gerçeğe dönüşmesi" olarak tanımladı.
Şarkıcının sahip olduğu bu özellikler, onun sadece bir marka yüzü olmanın ötesine geçerek gerçek bir stil ikonu haline gelmesini sağladı. Moda dünyasının ikonik markası Chanel’in de radarına Dua’yı alması bu yüzden…