Şubat ayında Münih yakınlarında, önünde Audi flaması bile olmayan film stüdyosuna gitmiştik. Kayıt yapabilecek tüm telefon ve kameralarımız alınmış ve bizlere Ingolstadt’lı markanın yakın geleceğinde ve Türkiye’de de en önemli modeli olacak yeni A6 sedan ve Avant modelleri gösterilmişti…
Bu büyük Audi yenilikleri, açıkçası bizleri fazlasıyla heyecanlandırmıştı… Çünkü tam 1997’de segmentinde liderliğe oturan C5 Typ 4B’yi de ilk gördüğümüzde neler hissettiysek, şimdi benzer şekilde nabzımızı yükselten güzellikte A6’lar tam karşımızda duruyordu… Evet, artık resmen söyleyebiliriz, “Audi, geri geliyor!”…
Köklü geçmişiyle 1968’den bu yana otomobil dünyasının ‘üst orta sınıf’ kürsüsünün ilk üç basamağında duran Audi A6, 1994’te dördüncü nesil makyajıyla Audi 100 ismini bırakmıştı. Bugün sekizinci nesline ulaşan bu iri boy Audi’nin yeni A6 Avant şekli, e-tron halinden çok farklı olarak içten yanmalı motor seçenekleriyle dikkat çekerken, tasarım ve teknoloji açısından da diğer Alman premium rakiplerini yakalayıp, sollamak istiyor.
A6 sedanı önümüzdeki haftalarda ayrıca anlatacağız fakat önce tasarımıyla kendini bizlere fazlasıyla beğendiren Avant halini anlatalım…
Yeni A6 Avant, klasik çizgilerini modernize ederek, dik eğimli ön kısmı ve geniş panjuruyla Audi’nin özellikle sportif RS çizgilerine sadık kalarak adeta baştan aşağı sportif bir havaya sokulmuş… Tasarımda ilk bakışta radikal değişiklikler fark edilmese de, güncellenen optikler ve aerodinamik detaylarda yepyeni şekilleri ayrıntılarda yakalıyorsunuz. Yeni LED farlar, opsiyonel matrix LED teknolojisiyle daha modern bir görünüm sunarken, yan hava açıklıkları tekerlek bölgesindeki türbülansı azaltarak aerodinamik verimliliği artırıyor. Sürtünme katsayısı 0,25 olarak açıklanan A6 Avant, bu değerle büyük boy bir station wagon için oldukça iyi bir aerodinamik performans da sergiliyor.
Profilde uzatılmış kaput ve gövdeyle bütünleşen yeni tip kapı kolları, dinamik görünümü tamamlarken; arkada ise yatay konumlandırılmış stoplar ve düz tavan çizgisi ile aracın genişliği vurgulanıyor. Ancak bu formun, bagaj hacminde 60 litrelik bir kayıpla sonuçlanmış olması da notlarımız arasında… Yeni A6 Avant, 503 litrelik bagaj hacmiyle, aynı adı taşıyan elektrikli versiyonu A6 Avant e-tron’dan yalnızca bir litre daha fazla yükleme hacmi sunuyor. Ancak e-tron versiyonunda ek bir ön bagaj bulunduğunu da hatırlatalım…
Audi, yeni A6 Avant’ta içten yanmalı motor seçeneklerinin yelpazesinde giriş seviyesinde 204 beygir gücündeki 2.0 litrelik benzinli motor ve önden çekişli bir konfigürasyona sahip. Bu motorda, ilginç bir şekilde hafif hibrit desteği sunulmuyor. Aynı güç çıkışına sahip 2.0 litrelik dizel motor ise, hem önden çekişli hem de quattro dört tekerlekten çekişli olarak sunuluyor. Benzinli versiyon, 250 km/h maksimum hıza ulaşırken, 0-100 km/sh hızlanmasını 4,7 saniyede tamamlıyor. Minimum yakıt tüketimi 6,9 lt/100 km’ye kadar indirebilirken, CO2 emisyonunuz da en az 156 gr/km olarak ölçülecek Dizel motor içinse, minimum tüketim 5,0 lt/100 km, asgari CO2 emisyonu ise 130 gr/km seviyesine çekilebilecek.
Daha fazla güç isteyenler için ise 48 Volt’luk hafif hibrit teknolojisiyle desteklenen, 367 beygir gücüne kadar çıkabilen 3.0 litrelik V6 quattro versiyonu bulunuyor. Fakat Audi, 2026’ya kadar motor gamına yeni eklemeler yapmayı planlıyor ve bu seçeneklerin rakiplerine karşı asıl önemli kozları olacağını açıklıyor…
ÜÇ FARKLI DONANIM SEVİYESİ İLE GELİYOR

Konfor ve teknolojinin buluşturulduğu asıl nokta ise, yeni A6 Avant’ın iç mekânı… Audi’nin alıştığımız premium algısını güçlendiren yüksek kaliteli malzemeler ve modern bilgi-eğlence sistemiyle donatılmış konsolda 11.9 inçlik sürücü ekranı, 14.5 inçlik merkezi bilgi-eğlence ekranı ve opsiyonel olarak yolcu için sunulan 10.9 inçlik üçüncü ekran, dijital kokpit deneyimini üst seviyeye taşıyor. Q6 e-tron ve Porsche Macan modellerinde gördüğümüz dijital ekran düzeniyle, burada da karşılaşmış olmak, açıkçası bizleri gülümsetiyor…
İç mekânda ferahlık hissini artıran opsiyonel panoramik tavan, uzun yolculuklarda konfor sağlayacak geniş oturma alanı, Q8 e-tron’dakinden daha yükseğe konumlandırılarak daha doğal bir görüş açısı sağlayan dijital dış aynaları… İşte beklenen A6 rahatlığı ve ilericiliği…
Üç farklı donanım seviyesiyle gelecek olan yeni A6 Avant, Business, Business Advanced ve S-Line Edition ile standarttan itibaren 18 inç jantlar, LED farlar, dijital anahtar, elektrikli bagaj kapağı ve ısıtmalı ön koltuklara sahip. Business Advanced paketinde LED Plus farlar, spor koltuklar ve dört bölgeli klima kontrolü gibi ek donanımlar sunulurken; S-Line Edition ise sportif aksesuarlar, 19 inç jantlar, renkli arka camlar ve gelişmiş sürüş destek sistemleriyle en üst donanım seviyesini temsil ediyor.
İçten yanmalı motor teknolojisini modern tasarım ve ileri seviye teknolojiyle birleştirerek premium segmentteki iddiasını sürdürmek isteyen Audi, yeni A6 Avant için Almanya başlangıcını 58.000 Euro, V6 motorlular için 72.600 Euro’luk fiyatlar belirlemiş… Hafif hibrit teknolojisine sahip modeller içinse fiyat aralığı 69.350 ile 92.250 Euro arasında değişiyormuş… Fakat Audi’nin mühendislik başarısını yansıtan bu modelin, hem günlük kullanım hem de uzun yolculuklar için ideal bir seçenek sunmasını, çok eşyalı modern aileler çok beğenecek… Bu arada dinamik ve tarz işadamlarının da en çok isteyeceği otomobillerinden biri olacağını tahmin etmek hiç zor değil… Allroad quattro ve RS6 Avant gibi seçenekler ise hepimizin rüyası…