BMW’nin popüler SAV’ı X3, dördüncü nesliyle yeniden sahnede. 22 yıl önce yollara çıkan X3, zaman içinde hem boyut hem de karakter olarak olgunlaşarak, markanın orta sınıf SUV segmentinde belirleyici bir oyuncusu haline geldi. Yeni nesil X3, daha iddialı bir tasarım, kapsamlı dijitalleşme, verimliliği artırılmış mild-hybrid motorlar ve gelişmiş sürüş destek sistemleriyle bu mirası bir adım öteye taşıyor.
Yeni X3, ilk bakışta kaslı gövde hatları ve genişleyen oranlarıyla dikkat çekiyor. 3.4 cm artan toplam uzunlukla 4,75 metreye ulaşan araç, genişlikteki 2.9 cm’lik artışla 1,92 metreye çıktı. Dingil mesafesi 2,86 metre ile değişmeden kalırken, yükseklik 2.5 cm düşürülmüş. Bu orantılar, X3’ün daha yere basan, sportif ve sağlam bir görünüm kazanmasını sağlıyor. Artan genişlik, özellikle omuz hizasında iç mekâna ferahlık kazandırıyor.
Ön yüzdeki geniş böbrek ızgaralar artık yatay şeritlerle donatılmış ve dramatik LED farlarla çevrelenmiş. Matrix LED teknolojisi opsiyonel olarak sunulurken, gündüz farlarının L şekilli grafikleri modele tanıdık ama modern bir kimlik kazandırıyor. Yan profildeki güçlü omuz çizgisi ve arka kısımda boydan boya uzanan LED stop lambaları, X3’ün görsel dengesini tamamlıyor. Arka difüzördeki parlak siyah detaylar, sportif tasarımı pekiştiriyor.
Kokpite geçildiğinde önceki nesle kıyasla çok daha modern bir atmosfer karşılıyor, bizleri… BMW’nin iDrive 9 işletim sistemiyle çalışan ve 12.3 inç dijital gösterge paneliyle 14.9 inçlik merkezi bilgi-eğlence ekranını birleştiren kavisli ekran yapısı, iç mekana hakim. Neredeyse tüm fiziksel düğmelerin kaldırıldığı bu düzen, ilk başta alışkanlık gerektiriyor ancak dijital arayüz oldukça akıcı çalışıyor. Klima kontrolleri artık dokunmatik ekran üzerinden yapılırken, temel fonksiyonlara ulaşmak oldukça sezgisel.

Orta konsolda yer alan küçük ve şık vites seçici, minimalist tasarımı destekliyor. BMW’nin son modellerinde gördüğümüz çok işlevli “QuickSelect” arayüzü de kullanıcı deneyimini hızlandırıyor. Opsiyonel olarak sunulan spor koltuklar, özellikle uzun yolculuklarda fark edilir yan destek ve konfor sağlıyor.
Malzeme kalitesi genel olarak üst düzey olsa da, bazı alt bölgelerde kullanılan plastik yüzeylerin dokusu bu segmentte daha iyisini bekleyenleri hayal kırıklığına uğratabilir. Öte yandan, çevre dostu üretim süreçleri ve geri dönüştürülmüş malzemelerin kullanımı, BMW’nin sürdürülebilirlik politikasının iç mekâna yansıyan detaylarından.
Yeni X3, artık yalnızca bir ulaşım aracı değil, aynı zamanda mobil bir yaşam alanı. Opsiyonel ‘Digital Premium’ paketiyle birlikte gelen uygulama mağazası üzerinden Spotify ve hatta YouTube gibi platformlara erişim mümkün. Yüksek çözünürlüklü ekranlar ve güçlü ses sistemi, araç içi eğlenceyi başka bir seviyeye taşıyor. Apple CarPlay ve Android Auto ise kablosuz bağlantı sayesinde hızlı ve sorunsuz çalışıyor.
Sürüş destek sistemleri cephesinde de ciddi bir gelişme söz konusu. Yeni X3, adaptif hız sabitleyici, aktif şerit takip asistanı, trafik işareti tanıma sistemi ve gelişmiş park asistanı gibi bir dizi gelişmiş teknolojiyi ya standart olarak ya da donanım paketlerine göre opsiyonel olarak sunuyor.
100 KM’DE 5.5 LİTRE
Hasankeyf’ten Midyat’a doğru dağ virajlarını aştığımız X3 xDrive20d, 2.0 litrelik dört silindirli dizel motoruyla 197 HP 400 Nm tork üreten motor, mild-hybrid destekli çalışıyor. Elektrik destekli bu sistem, özellikle düşük devirlerde hızlanmayı iyileştirirken, yakıt tüketimini düşürmeye katkı sağlıyor.
8-ileri Steptronic şanzımanla dört tekerleğe birden aktarılan kuvvetini, 0-100 km/h’ye 7.7 saniyede ulaşırken ve 212 km/h maksimum hıza çıkarken gösteriyor. Ortalama tüketimi minimumda 5.5 litre/100 km aralığında ölçülüyor ki bu da performansla ekonomi arasındaki dengenin başarılı kurulduğunu gösteriyor. BMW her zaman sürücülerin keyfini düşünen bir marka idi… Yeni X3 de bu geleneği sürdürüyor. Yüksek oturma pozisyonuna rağmen virajlardaki dengesi şaşırtıcı derecede iyi. Direksiyon sistemi son derece hassas ve net tepkiler veriyor. Opsiyonel spor suspansiyon sayesinde gövde salınımları minimumda tutuluyor.
Geniş tabanlı lastikler ve xDrive dört çeker sistemi, hem kuru hem de ıslak zeminde iyi yol tutuş sağlıyor. Zorlu yüzeylerde ise xOffroad teknolojisi sayesinde çekiş kontrolü daha da gelişiyor. Ancak, sportif suspansiyon tercihiyle birlikte özellikle bozuk asfaltlarda darbe sönümleme biraz sert kalabiliyor. Bagaj hacmi, standart durumda 570 litre. Arka koltuklar yatırıldığında bu alan 1.700 litreye kadar çıkıyor. Bagaj kapağı elektrikli olarak açılıp kapanabiliyor ve eşik yüksekliği, yüklemeyi kolaylaştıracak şekilde tasarlanmış. Ayrıca, kabin içinde bol miktarda eşya gözü, USB-C girişleri ve kablosuz şarj ünitesi günlük kullanımı kolaylaştırıyor.
Yeni BMW X3, artık yalnızca sürüş dinamikleriyle değil, aynı zamanda dijital altyapısı, konfor düzeyi ve teknolojik gelişmişliğiyle de öne çıkan bir model. xDrive20d motor seçeneği, performans ve yakıt ekonomisi arasında oldukça iyi bir denge sunarken, günlük kullanımda da fazlasıyla yeterli olacaktır. Donanım seçenekleri, dijital konfor unsurları ve geniş iç hacimle birleştiğinde, yeni X3’ün hem aileler hem de aktif yaşam tarzı arayan kullanıcılar için doğru bir tercih olduğu ortada…
Ancak keşke daha adil bir ÖTV sistemimi olsaydı da, 20d yerine 40d gibi sıralı 6 silindirli 48V teknolojisi taşıyan 303 HP 670 Nm’lik çok daha keyifli bir versiyonla akselerasyonumuzu 5,4 saniyelerde yaşayabilseydik. Fakat yine de M emniyet kemerleri, M Shadow farlar ve M Sport fren diskleri, parlak siyah Shadow kaplama ve Iconic Glow böbrek Izgaraları ile otomobile ekstra sportif bir karakter kazandırmak mümkün.
